Propos.no tar ditt personvern på alvor. Alle personopplysninger samles inn, lagres, behandles, utleveres og makuleres i samsvar med Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven) og EUs personvernforordning (GDPR: General Data Protection Regulation). Denne personvernerklæringen forklarer i detalj hvordan vi behandler personopplysninger.
Hvem vi er
Behandlingsansvarlig enhet er: Propos AS (tidligere KDR Stavanger AS), norsk aksjeselskap med organisasjonsnummer 994 934 910.Hvordan du kan kontakte oss
Du kan kontakte oss på post@propos.no. Kontaktinformasjon vår er også tilgjengelig på www.propos.no.Alternativt kan selskapet kontaktes på post@kdrstavanger.no.Personopplysninger vi samler inn fra deg
Det er fem kategorier av data vi samler inn fra deg som inneholder personopplysninger- Kundekontaktdata Opplysninger du oppgir til oss for å identifisere kundeforholdet og valgfri fakturakontakt i forbindelse med bestilling av tjenester hos oss. Dette inkluderer navn, adresse, telefonnummer og epostadresse.
- Automatisk innsamlede data Dette er data som du ikke oppgir til oss direkte, men som vi samler inn automatisk når du eller brukerne av dine hostingtjenester kommuniserer med våre servere. Dette inkluderer webserverlogger, epostserverlogger, samt andre automatisk genererte serverlogger. Disse loggene kan inneholde tidspunkt, IP-adresser, epostadresser, navn, telefonnummer og HTTP-headere som igjen kan inneholde nettlesertype, forrige besøkte nettadresse og språkinnstillinger.Våre nettsider bruker informasjonskapsler (cookies), som kan brukes til å identifisere enkeltpersoner. Hvorfor og hvordan vi bruker informasjonskapsler er nærmere forklart her.
- Betalingsopplysninger For betalinger via nettbank lagres det navn, adresse, betalingsdato, kontonummer det ble betalt fra og KID/melding.
Hvorfor vi samler inn personopplysninger
Formålet med å samle inn personopplysninger er:- å identifisere deg som kunde hos Propos AS og part i kjøpsavtalen.
Hvordan dine personopplysninger brukes
- Kundekontaktdata Kontaktinformasjonen brukes til å sende deg fakturaer, fornyelsesvarsler, årlige påminnelser om å holde kontaktinformasjonen din oppdatert og andre meldinger, som nødvendig for å oppfylle våre kontraktsmessige forpliktelser med deg og med registerenheter.
- Automatisk innsamlede data Slike data blir brukt for å vedlikeholde, beskytte og forbedre våre tjenester og gi deg en bedre supportopplevelse. Det blir også brukt for å oppdage, forhindre eller på annen måte adressere svindel, sikkerhets- og tekniske problemer.
- Betalingsopplysninger Betalingsopplysningene som lagres benyttes for å identifisere hvem betalinger er utført for, samt i forbindelse med support relatert til betaling av faktura eller refundering av betalingstransaksjoner.